Home Metaverse Microsoft, Yeni Metaverse Projesi İçin Harekete Geçti

Microsoft, Yeni Metaverse Projesi İçin Harekete Geçti

0
Microsoft, Yeni Metaverse Projesi İçin Harekete Geçti
Son zamanlarda sıkça dile getirilen Metaverse kavramından uzak kalmak istemeyen Microsoft, Metaverse projesi için harekete geçti. Edinilen bilgilere göre, Microsoft, "Mesh” platformunda, sanal gerçeklik payı olsun ya da  olmasın, kişilerin  sanal dünyada bir araya gelmelerinin mümkün olacağını dile getirdi. Microsoft, "sürükleyici toplantılar" ismini verdiği  güncel özelliklerini 2022'nin ilk altı ayı içerisinde kullanıcıları ile buluşturacağını açıkladı. Microsoft da diğer şirketler gibi artırılmış gerçekliği mercek altına almış gibi görünüyor. Şirketten gelen bu yaklaşım gelecek zaman içerisinde  kamera kullanımının giderek azalacağı fikrini akıllara getiriyor. Fakat Microsoft, Metaverse projesi hamlesi için şu an yalnızca planlama sürecinde. Şirket içerisine hem sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik fikrini entegre etmek, hem de kameraları tamamen ortadan kaldırmak şu noktada mümkün değil.  Facebook'un, önderlik ettiği bu  furya birden fazla şirketi etkisi altına almayı başardı. Şirketlerden ardı ardına gelen sanal gerçeklik sunumları bunun bir kanıtı niteliğinde değerlendirilebilir. Microsoft’un attığı bu adım da, Facebook’un Meta ismini almasından hemen sonra geldi. Şu an için varlığı tam olarak kanıtlanmayan bir teknoloji ile oluşturulacak sanal evrende, bilgisayar oyunlarının, okulların ve iş toplantılarının bile sanal dünya içerisinde yer alacağı biliniyor. Birbirine entegre şekilde oluşturulan sanal dünyaların, internetin gelecekteki benzeri veya bir kopyası olacağı tahmin ediliyor. Kısa bir zaman önce hem Microsoft hem de Meta özelliklerini bünyesinde barındıran Facebook, sanal gerçeklik kavramının ilk projelerinin önemli bir parçası olan 3 boyutlu sohbet ve etkileşim için lansmanlar düzenledi.

Metaverse Projesi, Kullanıcıları Nasıl Etkileyecek

Kurgusal evren olarak da tanımlanabilen Metaverse kavramı, sanal gerçeklik teknolojilerinin geliştirilmiş hali olarak da görülüyor. Bu kavram ilk kez 1992 tarihli bilim kurgu romanı, Snow Crash'de Neal Stephenson tarafından kullanıldı. İnsanların oyun oynarken ya da araştırma yaparken bir aradaymış gibi hissedeceklerini öngören Facebook yöneticileri, Metaverse projesinin kullanıcıların sanal alışkınlıklarını kökünden değiştireceğini vurguluyor. Buna göre günümüz teknolojileri ile internet ortamının sunduğu sınırlandırılmış işlemler, Metaverse evreninde özgürce ve kalıcı olarak gerçekleştirilebilecek. Böylece kalıcılık ve birlikte çalışabilirlik şu anki internet koşullarına oranla daha fazla kimlik ve deneyim sürekliliği sunacaktır.   Metaverse Projesi Metaverse projesi ekonomi, kültür alışveriş olarak üç grupta planlanmakta. Projeler 3D formatında etkileşim sağlayarak yeni bir dijital gerçeklik sunacak. Ancak günümüz koşullarında  gerçek bir Metaverse deneyimine ulaşmak oldukça zor görünüyor. Bunun en büyük nedeni ise donanımda bulunan sınırlamalar. Şu an için var olan ağ oluşturma ve bilgi işlem yetenekleri kalıcı dijital dünyayı desteklemiyor. 

Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function _prime_comment_caches() in /home/freelancer/girisimio/wp-includes/class-wp-comment-query.php:470 Stack trace: #0 /home/freelancer/girisimio/wp-includes/class-wp-comment-query.php(347): WP_Comment_Query->get_comments() #1 /home/freelancer/girisimio/wp-includes/class-wp-comment-query.php(304): WP_Comment_Query->query() #2 /home/freelancer/girisimio/wp-includes/comment-template.php(1477): WP_Comment_Query->__construct() #3 /home/freelancer/girisimio/wp-content/themes/Newspaper/single.php(21): comments_template() #4 /home/freelancer/girisimio/wp-includes/template-loader.php(106): include('...') #5 /home/freelancer/girisimio/wp-blog-header.php(19): require_once('...') #6 /home/freelancer/girisimio/index.php(5): require('...') #7 {main} thrown in /home/freelancer/girisimio/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 470