Home Oyun Sony Sanal Gerçeklik İçin Yeni Bir PS5 Patenti Aldığını Duyurdu

Sony Sanal Gerçeklik İçin Yeni Bir PS5 Patenti Aldığını Duyurdu

0
Sony Sanal Gerçeklik İçin Yeni Bir PS5 Patenti Aldığını Duyurdu
Sony sanal gerçeklik dünyasına, almış olduğu yeni PS5 patentiyle bir adım daha attı. PlayStation 5 üzerinde kullanılması planlanan teknoloji, sunmuş olduğu özelliklerle sanal gerçeklik kullanımı için de uygun fırsatlar sunuyor. Gerçek zamanlı grafik teknolojisi ile PS5 VR kullanımı güncel bir deneyimle kullanıcılarıyla buluşabilir. Sony’nin mühendis ekibinde bulunan Andy Bigos, LinkedIn sayfasından kısa bir zaman önce PlayStation 5 çalışmaları hakkında açıklamalarda bulunmuştu. Açıklamaya göre Sony sanal gerçeklik projelerine devam ediyor ve gerçek zamanlı grafik teknolojisini uyarlamak için makine öğreniminin yanı sıra bilgi işletim sistemleri üzerine de çalışmalar yürütüyor. Gelen bu bilgilere ek olarak Sony’nin, almış olduğu yeni patent ile görüntü oluşumlarının tamamlanması için bilgisayar kaynaklı bir plan hazırladığına dair bilgiler sızdırıldı. Bu patentin sunmuş olduğu güncel özellikler şu şekilde sıralanabilir: Genelde oyunlarda karşılaşılan grafik boşlukları ve düzensiz parçalar oluşabiliyor. Oluşan bu parçalanma ve boşlukların onarılması oldukça uzun bir süre aldığı gibi onarımın gerçekleştirilmesi için yüksek miktarda bilgisayar gücüne de ihtiyaç duyuluyor. Sony sanal gerçeklik dünyası için önemli bir gelişme olan ve Playstation 5'te kullanılacak patentiyle, boşlukları onarmak yerine maskelemeyi seçiyor. Sony’nin grafik oluşumunu bir üst seviyeye taşımak için almış olduğu bu yeni patent, böylece diğer patentlerden önemli ölçüde ayrılmayı başarmış durumda.  Sony Sanal Gerçeklik için Geliştirdiği PSVR PS5 ile Karşımıza Çıkıyor Sony’nin almış olduğu yeni patentiyle, oyun grafiklerinde meydana gelen boşlukların onarılması yerine ‘maskeleme’ yolu izleniyor. Bu yöntemin entegre edilmesiyle birlikte kullanılan bilgisayar gücü minimum seviyeye indirilerek, hızlı bir şekilde görüntülere ulaşılabilecek. Aradan geçen kısa bir zaman diliminde bilgisayarın, güncel ve farklı bir görüntüyü tanımladığında, tamamlaması gereken en hızlı seçeneği kendisi bulabilir hale geleceği planlanıyor. Sony’nin almış olduğu yeni patent, grafiklerde yaşanan görüntü kırılmalarının önüne geçmek için kalite artırma özelliğine gitti. Yapılan bu tasarım Nvidia’nın ‘Derin Öğrenme Süper Örnekleme (DLSS)’ teknolojisi ile benzer özelliklere sahip.  Sony sanal gerçeklik 2022 yılına kadar Sony sanal gerçeklik çalışmaları hakkında daha fazla bilgi paylaşacak gibi görünüyor. Sanal gerçeklik gözlükleri, grafikleri oluşturabilmek için maksimum düzeyde bilgisayar gücüne ihtiyaç duyar, Sony’nin atmış olduğu bu adımın ise ihtiyaç duyulan bilgisayar gücünü minimum seviyeye düşüreceği bekleniyor. Sony'den gelecek her adım bu nedenle oldukça büyük önem taşımakta.   

Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function _prime_comment_caches() in /home/freelancer/girisimio/wp-includes/class-wp-comment-query.php:470 Stack trace: #0 /home/freelancer/girisimio/wp-includes/class-wp-comment-query.php(347): WP_Comment_Query->get_comments() #1 /home/freelancer/girisimio/wp-includes/class-wp-comment-query.php(304): WP_Comment_Query->query() #2 /home/freelancer/girisimio/wp-includes/comment-template.php(1477): WP_Comment_Query->__construct() #3 /home/freelancer/girisimio/wp-content/themes/Newspaper/single.php(21): comments_template() #4 /home/freelancer/girisimio/wp-includes/template-loader.php(106): include('...') #5 /home/freelancer/girisimio/wp-blog-header.php(19): require_once('...') #6 /home/freelancer/girisimio/index.php(5): require('...') #7 {main} thrown in /home/freelancer/girisimio/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 470